پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119004
پنجمين طلاي ايران برگردن سليمي درخشيد
تاریخ انتشار : 1393/07/04 18:13:21
نمایش : 1272
قويترين مرد جهان و عضو تيم ملي وزنه‌برداري ايران موفق شد مدال طلاي دسته فوق سنگين هفدهيمن دوره بازيهاي آسيايي را به خود اختصاص دهد. اين پنجمين مدال طلاي کاروان ورزش ايران در اين دوره از بازيها بود. بهداد سليمي همچنين دو رکورد بازيهاي آسيايي را شکست که يکي از آنها در اختيار حسين رضازاده بود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، رقابت هاي وزنه برداري هفدهمين دوره بازيهاي آسيايي امروز در حضور مسئولان ورزش ايران و علاقمندان به وزنه‌برداري برگزار شد که طي آن بهداد سليمي در دسته فوق‌سنگين علاوه بر کسب مدال طلا، رکورد بازيهاي آسيايي را هم شکست.

در رقابت هاي امروز بهادر مولايي در حرکت يکضرب دسته فوق سنگين وزنه برداري بازيهاي آسيايي موفق شد در نخستين حرکت خود در يکضرب وزنه ۱۷۰ کيلوگرم را بالاي سر ببرد و در دومين حرکت خود نيز موفق به مهار وزنه ۱۷۷ کيلوگرمي شد. مولايي در ادامه در حرکت سوم خود به وزنه ۱۸۳ کيلويي حمله کرد که در مهار اين وزنه ناکام ماند و با همان وزنه ۱۷۷ کيلويي در حرکت يکضرب دسته فوق سنگين به کار خود خاتمه داد.

در ادامه رقابت هاي اين دسته، بهداد سليمي در همان حرکت اول وزنه ۲۰۰ کيلوگرمي را در يکضرب به راحتي بالاي سر برد تا در صدر وزنه برداران يکضرب قرار بگيرد. او در حرکت دوم خود وزنه ۲۱۰ کيلوگرمي را بالاي سر برد. قويترين مرد جهان در حرکت سوم خود وزنه ۲۱۵ کيلوگرم را درخواست کرد و به رکورد جهان حمله کرد اما نتوانست اين وزنه را بالاي سر ببرد.

سليمي در حرکت اول دو ضرب وزنه ۲۴۱ کيلوگرمي را بالاي سر برد و ضمن قطعي کردن مدال طلاي خود، رکورد بازيهاي آسيايي که در اختيار حسين رضازاده بود را شکست. سليمي در حرکت دوم خود وزنه ۲۵۵ کيلوگرم را هم مهار کرد اما حرکت سوم را انجام نداد. او در مجموع با ۴۶۵ کيلوگرم عنوان قويترين مرد بازيهاي آسيايي را به خود اختصاص داد.

مدال آوران ايران در هفدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي:

مدال طلا :
* نجمه خدمتي(تيراندازي)، محسن محمدسيفي(ووشو)، محسن شادي(روئينگ - قايقراني)، محمد دانشور(کايرين - دوچرخه سواري)، بهداد سليمي(وزنه برداري)

مدال نقره:
* نرجس امام قلي نژاد(تيراندازي)، الهه منصوريان(ووشو)، تيم تيراندازي تفنگ بادي ۱۰ متر بانوان، حميدرضا لادور (ووشو)، تيم ملي شمشيربازي اسلحه سابر، کيانوش رستمي(وزنه برداري)

مدال برنز:
* سجاد عباسي(ووشو)، تيم روئينگ چهار نفره بانوان، سولماز عباسي( روئينگ - قايقراني)، تيم روئينگ دو نقره مردان.

هفدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي از ۲۸ شهريور در اينچئون کره‌جنوبي آغاز شده و تا ۱۲ مهرماه ادامه پيدا مي‌کند. در اين دوره از مسابقات ۹۵۰۱ ورزشکار از ۴۵ کشور آسيايي در ۳۶ رشته با يکديگر به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ورزش ايران نيز با ۲۸۲ ورزشکار شامل ۲۲۴ ورزشکار مرد و ۵۸ ورزشکار زن در اين دوره از مسابقات شرکت کرده است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html